۵۰ مطلب توسط «محمدعلی رضایی» ثبت شده است

پتانسیل
‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌    پتانسیل بورس

‌ ‌ ‌   ‌ ‌ ‌ ♦️پرواز تا بی نهایت♦️

♦️سیگنال دهی از طریق فیلتر نویسی قدرتمند بدون کد نویسی
♦️ارائه مطالب آموزشی بورس و تحلیل
♦️به روز رسانی چارت ها و نمودار ها
♦️بازدهی حداقل ۳۰ درصد در ماه
♦️بررسی حمایت و مقاومت سهام شما
♦️تاپ ترین سیگنال :
 ‌  ‌ ‌ ‌ ‌کسرا ۱۶۰ درصد در دو ماه
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ دزهراوی ۱۲۸ درصد در یک ماه
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ تاپکیش ۱۲۰ درصد در سه ماه
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ و.....
♦️کانال کاملا رایگان می باشد

♦️پس همین حالا پتانسیلی شو👇👇
https://t.me/potansiell_bourse

اگر فیلتر شکن ندارید میتوانید به تلگرام خود رفته و در کادر جستجو عبارت 

potansiell_bourse@

را وارد کنید

 

نفخ شکم
نفخ شکم یک شکایت شایع است که اعلب مقصر آنرا زیاد بودن گاز در روده ها می دانند. معمولاً در افرادی که سندرم روده تحریک پذیر دارند دیده میشود. در این سندرم روده ها به اتساع حساسیت زیادی دارند و حتی مقادیر طبیعی گاز یا محصولات گوارشی در آنها موجب ناراحتی میشود. در این افراد چون حرکات دستگاه گوارش ناهماهنگ است، محتویات گوارش بر اساس نظم خاصی به سمت پایین هدایت نمیشوند و همین امر موجب ناراحتی آنها میشود. تحقیقات نشان داده است که وقتی مقادیر کمی گاز وارد روده افرادی که سندرم روده تحریگ پذیر دارند، بشود آنها بشدت احساس درد و نفخ شکم می کنند، در حالیکه وقتی همان مقدار گاز و یا حتی بیشتر از آنرا وارد روده سایر افراد کردند، بخوبی تحمل کردند و هیچ ناراحتی نداشتند. اینکه چگونه اتساع روده به شکل نفخ شکم بروز پیدا می کند ناشناخته می باشد. نفخ شکم همچنین می تواند بدلیل مصرف غذا های غنی از چربی که تخلیه معده را به تاخیر می اندازند، ایجاد شود.

نفخ و غرغر شکم

نفخ شکم اغلب همراه با اتساع شکم می باشد، بنابراین فرد مجبور است دامن یا کمر بند خود را شل تر نماید. این مسئله بدلیل شل شدن عضلات شکمی است که بطور ناخود آگاه جهت تسکین ناراحتی ایجاد میشود. این اتساع معمولاً موقع دراز کشیدن یا موقعی که فرد عضلات شکمی خود را منقبض کند از بین می رود.
درمان نفخ شکم مشکل است ولی فهمیدن و درک علل ایجاد کننده آن می تواند کمک کننده باشد. غذاهایی که حاوی مواد پر فیبر هستند در بعضی افراد سبب نفخ شکم میشوند ولی با گذشت نفخ بهبود می یابد اما در بعضی افراد غذا های پر فیبر ممکن است نفخ شکم را تسکین دهد چون فیبر ها آب داخل روده را جذب می کنند و به آهستگی روده را متسع می کنند و همین مسئله باعث میشود از حرکات ناهماهنگ روده که یکی از علل نفخ شکم می باشد، پرهیز شود. استرس و اضطراب می تواند روده را تحریک پذیر نماید. این استرس ممکن است عاملی برای نفخ شکم باشد.
بعضی افراد با مصرف زغال چوب فعال شده یا داروهایی که حاوی سایمتیکون هستند، احساس بهبودی می کنند. پرهیز از غذا های باددار ممکن است کمک کننده باشد. در صورت نفخ شدید به پزشک خود مراجعه نمائید. نفخ شکم می تواند بدلیل بیماری دیگری مانند کرون یا تومورهای روده نیز باشد که البته این بیماریها با علائم دیگری نیز همراه می باشند و لازم است توسط پزشک ویزیت شوید.

صدای غرغر شکم
صدای غرغر شکم یا افزایش صداهای شکم وقتی ایجاد میشود که محتویات مایع و گاز داخل روده، بدلیل انقباضات شدید روده در هم آمیخته میشوند. این حالت ممکن است بدلیل گرسنگی یا بدلیل اضطراب و یا نرس ناگهانی ایجاد شود و در سندرم روده تحریک پذیر شایع می باشد.
صداهای غرغر زیاد از روده, ممکن است در انقباض شدید روده در بعضی بیماریهای روده مانند بیماری کرون یا انسداد روده نیز بوجود می آید در این موارد علائم دیگری نیز وجود خواهند داشت که ویزیت توسط پزشک را الزامی می نماید.

برچسب ها درمان غرغر شکم درمان نفخ شکم علت غرغر شکم علت نفخ شکم غرغر شکم نفخ شکم

با هر بلع، مقداری هوا وارد معده ما میشود. آروغ، خروج غیرارادی باد می باشد و وقتی ایجاد میشود که معده به دلیل زیاد بودن گاز بلع شده، بسیار متسع شده باشد. عواملی که باعث افزایش بلع هوا میشوند شامل خوردن، جویدن آدامس، کشیدن سیگار و بالاخره استفاده از دندان مصنوعی شل می باشد. بعضی افراد برای کاهش سوزش سر دل، آب دهان خود را می بلعند و در همان زمان هوا را نیز پایین می دهند. بعضی افراد هنگام فشار های عصبی مقدار زیادی هوا را بدون آنکه متوجه باشند بلع می کنند. نوشابه های گاز دارچون تولید دی اکسید کربن در معده می کنند، باعث آروغ زدن میشوند.

آروغ

آروغ زدن مکرر
در این موارد، هوا بداخل بلع نمیشود بلکه بداخل مری مکیده شده و سریعاً به خارج فرستاده میشود. آروغ زدن مکرر که بدین شکل ایجاد میشود ممکن است در یک نوبت برای چندین دقیقه طول بکشد که بسیار آزار دهنده است. این حالت تقریباً همیشه بدلیل استرس و اضطراب می باشد. درمان دارویی برای این مشکل وجود ندارد و فقط بیمار باید نسبت به علت مشکل خود آگاه گردد.وقتی فک فوقانی و تحتانی از هم فاصله داشته باشند، هوا نمی تواند بداخل مکیده شود، بنابراین آروغ زدن مکرر را می توان موقتاً با فشار دادن چیزی مثل مداد بین دندانها، کنترل کرد.
بعضی افراد بدلیل درد و ناراحتی در قفسه سینه، بلع هوا دارند. اگر آروغ زدن همراه با درد و ناراحتی در قفسه سینه باشد( بخصوص اگر این ناراحتی همراه با فعالیت بدنی ایجاد میشود), یا اگر در بلع احساس مشکل می کنید، باید به پزشک خود مراجعه نمائید.

برچسب ها آروغ چیست اروغ اروغ زدن چیست درمان آروغ زدن علت آروغ زدن علت اروغ زدن

مصرف مداوم و منظم نوشابه، خطر ابتلا به سکته ،پوکی استخوان ،اختلال دستگاه گوارش ،حل شدن تدریجی مینای دندان، سرطان لوزالمعده،تشکیل سنگ ‌های کلسیمی در کلیه ها و بسیاری بیماریهای دیگر  میشود.

مصرف مکرر نوشابه‌های گازدار در افراد منجر به بروز بیماریهای راشیتیسم، نرمی استخوان، پوکی استخوان و دیابت نوع ۲ می‌شود.

                                                          نوشابه 2                                     
نوشابه‌های گازدار چاق کننده بوده و فاقد ارزش تغذیه‌ای هستند. این نوشابه‌ها مواد مغذی دیگری نداشته و مقدار زیادی قند و شکر دارند.

 نوشابه‌های گازدار حاوی رنگ، اسانس و مواد نگهدارنده هستند. این مواد نگهدارنده برای بدن انسان مضر بوده چرا که سرطان زا هستند. اسانس‌ها و افزودنی‌های موجود در نوشابه حتی اگر استاندارد باشند در صورت مصرف بیش از حد به دلیل مواد شیمایی موجود در آنها لطمات جبران ناپذیری به بدن انسان وارد می‌کند.

افرادی که روزانه یک یا تعداد بیشتری ازنوشابه‌های شیرین استفاده می‌کنند احتمال بروز دیابت نوع ۲ در آنها نسبت به افرادی که به ندرت این نوشیدنی‌ها را استفاده می‌کنند بیشتر است. در چند سال اخیر بطری ۲ لیتری نوشابه‌های گازدار به دلیل مقرون به صرفه بودن در بازار عرضه می‌شود. هر بطری ۲ لیتری نوشابه می‌تواند حدود ۷۰۰ کالری انرژی داشته باشد.

افزودن اسید فسفریک به نوشابه منحصر به ایجاد گاز در آن می‌شود. نسبت کلسیم به فسفر یک نسبت خاصی باید داشته تا کلسیم به خوبی جذب بدن شود. در صورتی که این نسبت بر هم بخورد و فسفر زیادتر از حد مصرف شود کلسیم به خوبی جذب نمی‌شود.

مصرف مکرر و دراز مدت نوشابه منجر به دفع کلسیم از بدن شده که در کودکان راشیتیسم ایجاد می‌کند.همچنین مصرف این نوشابه‌ها در جوانان و نوجوانان نرمی استخوان و در افراد میانسال و سالمند ایجاد پوکی استخوان در پی دارد. پوسیدگی دندانها، تاثیر بر روی کلیه‌ها و سوء تغذیه از دیگر مضرات نوشابه است. هر بطری حاوی ۳۰۰ میلی لیتر نوشابه درحدود ۲۸ گرم قند دارد.

نوشابه‌های گاز دار رژیمی نیز همان خطرات نوشابه‌های گازدار معمولی را دارند چرا که دارای همان گاز و افزودنیها بوده و فاقد ارزش تغذیه‌ای هستند. تنها فرقی که در نوشابه‌های رژیمی وجود دارد این بوده که شکر کمتر در آنها استفاده شده و یا اینکه حاوی قندهای مصنوعی هستند که آن نیز مضر بوده و برای انسان زیان آور است و منجر به چاقی می‌شود.

برچسب ها فواید و مضرات نوشابه مضرات فراوان نوشابه مضرات نوشابه های رژیمی مضرات نوشابه های گازدار

همورو​ئید یا بواسیر چیست ؟
بیماری هموروئید بیماری رایجی است که نیمی از افراد در هر برهه ای از زندگی شان به آن مبتلا می شوند هموروئید یا بواسیر همان رگ های خونی بزرگ شده در ناحیه پایانی روده ( رکتال) ​می باشد که ​غالبا ماندن آن در درون مقعد به جز خونریزی مشکل دیگری به وجود نمی آورد به  این دلیل که درون مقعد عصب زیادی به منظور احساس درد موجود نیست ولی هنگامی که هموروئید یا بواسیر در ناحیه خارجی مقعد نمایان می شود به جز خونریزی، درد ناراحت کننده ای را نیز همراه دارد که اگر به آن توجه نشود بعد از مدتی  و با گذشت زمان منجر به کم خونی و عفونت و حتی باعث سرطان رکتال نیز می گردد.

همورویید 3

نشانه های بیماری هموروئید یا بواسیر
در زیر نشانه های هموروئید یا بواسیر را به طور خلاصه و فهرست وار برای شما می آوریم تا به محض بروز هر یک از این نشانه ها سریعا به پزشک متخصص مراجعه فرمائید.​
1- بروز درد در ناحیه مقعد در موقع دفع مدفوع
2- ظاهر شدن ترشح مخاطی (بلغمی) پس از اجابت مزاج
3- دفع ناقص مدفوع (موقعی که حس می کنید  روده شما بعد از دفع مدفوع هنوز به صورت کامل خالی نشده است)
4- به وجود آمدن برآمدگی در ناحیه مقعد
5- به وجود آمدن درد و خونریزی در ناحیه مقعد در زنان باردار
6- بی اختیاری مدفوع
7- به وجود آمدن التهاب و تورم ناحیه مقعد
8-  خارج شدن بالشتکهای عروقی از مقعد
9- خونریزی از مقعد
10- مشاهده رگه های خونی بر روی مدفوع یا همان مشاهده خون در مدفوع
11- خارش در ناحیه مقعد.

جهت مشاهده فیلم همورویید به ادامه مطلب بروید


برچسب ها درمان خانگی یبوست درمان لیزری یبوست درمان همورویید درمان یبوست علائم یبوست همورویید یبوست

    درباره ما

    دکترسلام

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      علت اضطراب دانستنی پزشکی دانستنی علمی زیبایی پوست زانودرد نفخ شکم غرغر شکم علت نفخ شکم علت غرغر شکم درمان نفخ شکم درمان غرغر شکم علت اروغ زدن علت آروغ زدن درمان آروغ زدن اروغ زدن چیست اروغ آروغ چیست مضرات نوشابه های گازدار مضرات نوشابه های رژیمی مضرات فراوان نوشابه فواید و مضرات نوشابه یبوست همورویید علائم یبوست درمان یبوست درمان همورویید درمان لیزری یبوست درمان خانگی یبوست غده فوق کلیوی غدد فوق کلیوی