:: Welcome To Doctor Salam ::

تعریف :

در این ناهنجاری مثانه از قسمت تحتانی شکم کاملا بیرون است و مجرای ادرار نیز کاملا باز است.این ناهنجاری طیف وسیعی دارد.فرم خفیف آن به صورت باز بودن مجرای ادرار در قسمت انتهایی در سطح پشت آلت میشود که به آن اپیسپادیازیس گویند.

 در فرمهای شدیدتر طول بیشتری از مجرا باز است به شکلی که گردن مثانه وخود مثانه را درگیر میکند.که در این صورت استخوان لگن هم از قسمت جلو باز می باشد. این ناهنجاری اغلب در پسرها دیده میشودواغلب با ناهنجاریهای سیستم تولید مثلومقعد همراه میباشد.


ب. شیوع :


این ناهنجاری جزء بیماریهای نادر میباشدو در یک درده تا پنجاه هزار تولد زنده دیده میشود.

ج. جوانب ارثی :


اگر کودکی در یک خانواده به این بیماری مبتلا باشد ٬امکان ابتلا سایر فرزندان این خانواده به این بیماری نسبت به خانواده ای که فرزند مبتلا ندارد،افزایش می یابد.اگر والدین به این ناهنجاری مبتلا باشند٬احتمال ابتلا فرزندانشان به این بیماری یک هفتادم میشود.

د. تشخیص :


امکان تشخیص این بیماری قبل از تولد با سونوگرافی توسط سونوگرافیست مجرب وجود دارد.بعد از تولدبا معاینه بالینی تشخیص داده میشود.


ه. درمان :


درمان این ناهنجاری جزء مشکلترین درمانها در جراحی اطفال است.درمان اولیه باید در ۴۸ ساعت اول بدو تولد صورت گیرد.اعمال جراحی متعدد برای ترمیم مجاری ادراروآلت تناسلی وبرطرف کردن مشکل بی اختیاری ادرار لازم است که با توجه به نظر جراح مجرب در زمان مناسب صورت میگیرد.

حوصله و تجربه جراح و همکاری والدین در موفق بودن درمان این بیماری اهمیت بسزایی دارد.باید اذعان کرد که عمل جراحی اکستروفی مثانه باید در مراکز آشنا به مسایل آن صورت گیرد.به طور کلی میزان موفقیت در درمان(که به معنای کنترل ادرار به مدت ۳ساعت میباشد)حدود ۵۰%است که وابسته به نوع ناهنجاری وعوامل ذکر شده در بالا دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها اکستروفی مثانه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده


    درباره ما

    دکترسلام

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      علت اضطراب دانستنی پزشکی دانستنی علمی زیبایی پوست زانودرد نفخ شکم غرغر شکم علت نفخ شکم علت غرغر شکم درمان نفخ شکم درمان غرغر شکم علت اروغ زدن علت آروغ زدن درمان آروغ زدن اروغ زدن چیست اروغ آروغ چیست مضرات نوشابه های گازدار مضرات نوشابه های رژیمی مضرات فراوان نوشابه فواید و مضرات نوشابه یبوست همورویید علائم یبوست درمان یبوست درمان همورویید درمان لیزری یبوست درمان خانگی یبوست غده فوق کلیوی غدد فوق کلیوی